Loading...

Management en communicatie

Hoe effectief communiceer jij met je medewerkers en collega’s? Leg je gemakkelijk contacten, kun je je goed uitdrukken en weet je mensen te overtuigen? In de training ‘Management & Communicatie’ leer je hoe wederzijds begrip ontstaat door de juiste vragen te stellen en empathie te tonen. Door inzicht in gespreksstructuren en non-verbale signalen van de ander, ben je in staat om gesprekken te sturen. En daarmee op je prettige en efficiënte manier sturing te geven binnen een organisatie. Combineer jouw vakkennis met effectieve communicatie en geef op die manier nog meer waarde aan je functie.

‘Management & Communicatie’ is een personal training waarbij we jou als cursist heel persoonlijk aanspreken op je verbeterpunten om te zorgen dat je het maximale uit jezelf haalt. Je versterkt je eigen werkwijze en manier van communiceren en daarmee de kracht van je team.

Doelgroep en niveau
Deze training is speciaal ontwikkeld voor mensen in een managementfunctie die graag hun communicatief vermogen willen aanscherpen. Het niveau is afgestemd op de leesvraag van de cursist.

Aan het einde van de training heb je:

  • Inzicht in aspecten die de communicatie met jouw klanten en collega’s verbeteren
  • Inzicht in de patronen van communicatie
  • Inzicht in overtuigend communiceren
  • Inzicht in het effect van jouw stijl van communiceren
  • Meer vaardigheid en zelfvertrouwen om daadkrachtig te communiceren

Aan het einde van de training kun je:

  • Actiever luisteren en de juiste vragen stellen
  • Informatie op een duidelijke wijze overbrengen
  • Beter gebruik maken van lichaamstaal
  • Opbouwende kritiek geven
  • Omgaan met kritiek, klachten en waarderingen
  • Je uitstraling en persoonlijke effectiviteit bevorderen
  • Gespreksstructuren herkennen en doelen behalen
  • Jezelf beter presenteren